היתרונות של תנוחת "אפס כבידה"

היתרונות של תנוחת "אפס כבידה"

ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לשדרג הרבה מאוד תחומים ופעילויות בתפקוד היומיומי של כל אחד מאיתנו או של הקשישים, המבוגרים והחולים בקרבנו. אחד החידושים הללו הוא של המיטה המתכווננת או מיטה סיעודית כדוגמת מיטות בתי החולים והמתקנים הרפואיים. למעשה מיטות אלו התחילו בטיפול רפואי אך מצאו עצמן די מהר בשוק הפרטי. במקרים רבים אנשים מסתפקים במזרנים איכותיים או אפילו מזרון קצף בעל יכולת זיכרון של תנוחת השינה כדי לשפר את חווית השינה שלהם. לעיתים מזרנים אינם מספקים ורואים זאת בתנוחות השונות שהאדם מחפש ובסיבובים רבים על הצדדים עד להירדמות. אחד היתרונות המשמעותיים במיטה מתכווננת הוא היכולת לייצב אותה במה שמכונה תנוחת אפס משקל. מדובר על תנוחה בה הראש, הרגליים והגב מוגבהים מעט ופלג הגוף האמצעי והירכיים מוגבהים פחות. רוב המיטות הללו נשלטות באמצעות שלט רחוק ולחוות בקלות שינה באפס הכבידה המפעילה פחות לחץ על עמוד השדרה.

קמטי עור פנים

מרבית הבעיות החל מקמטי עור הפנים ועד בעיות עיכול או פרקים נפתרות בשינה על הגב או שכיבה מוגבהת על הגב, כלומר שכיבה על הגב כאשר חלק הגוף העליון מוגבה. אך לעיתים בעיות הגב כה חזקות עד כי תנוחה זו אינה מקלה בצורה מספקת. מה גם ששכיבה ממושכת על הגב עלולה לגרום ללחץ יתר על החזה וצמצום זרימת הדם בגוף. שכיבה על הגב יכולה גם לגרום לנחירות יתר ולבעיות לב כתוצאה מדום נשימה בשינה. למקרים אלו כמובן יש למצוא פתרון אחר. לטובת מקרים אלו נמצאה תנוחת האפס כבידה.

חשוב לזכור כי שינה היא עניין רציני לא פחות מתזונה ולכן ניתן למצוא מומחים לשינה, מעבדות שינה ועוד. משום שהבעיה אינה משפיעה באופן מיידי על הנראות החיצונית כמו השמנה לדוגמא ולכן העיסוק ותשומת הלב הציבורית כפליה נמוכה יותר. אך בדיוק כמו בתזונה כך גם בשינה – הרבה בעיות נוצרות כתוצאה מאפס מודעות, לעומת זאת כשמתחילים ללמוד על ההשלכות והאפשרויות אז פעמים רבות דברים נפתרים.